رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل ، تعمیر مبل ، رویه کوبی و تعمیر مبل اداری و منزل

رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل ، تعمیر مبل ، رویه کوبی و تعمیر مبل اداری و منزل

صندلی راک یا گهواره ای

تصور همیشگی ما از صندلی‌های راک چیزی نیست جز اینکه پدر بزرگ و یا مادر بزرگمان کنار شومینه و یا در یک گوشه دنج خانه در حال بافتنی بافتن، کتاب خواندن، موسیقی گوش دادن و یا تلویزیون نگاه کردن هستند. ولی در واقع صندلی راک به چه معنی است؟!

صندلی راک  یکی از انواع صندلی است که از دو بال چوبی منحنی شکل (راکر) که به انتهای پایه های آن متصل شده ساخته شده است. این باله های چوبی پایه جلویی صندلی راک را به پایه عقبی آن متصل کرده است. نقاط تماس صندلی راک با زمین تنها در دو نقطه است که این امکان را می دهد که با کمترین فشار پا و یا با حرکت نقطه ثقل کسی که روی آن نشسته است به جلو و عقب حرکت کند. معمولا صندلی راک از چوب ساخته می‌شود ولی انواع فلزی و کامپوزیتی آن نیز یافت می‌شود. 

نام صندلی گهواره ای نیز به خاطر راحت بودن و تکان خوردن مداوم این صندلی بر آن نهاده شده است. کلمه راکینگ چیر ریشه در فعل لاتین rock دارد و اولین بار در سال ۱۷۶۶ از این کلمه استفاده شده است. اگر شما هم یکی از طرفداران صندلی‌ راک هستید با ما همراه شوید تا درباره آن بیشتر بدانید.  

مزایای استفاده از صندلی راک

بدون شک، ما در یک جهان با تکنولوژی های پیچیده زندگی می کنیم. به نظر می رسد هر روز یک ابزار جدید برای ارتقاء سلامت جسم و جان ما بکار گرفته می شود. صندلی راک یکی از این ابزارهاست. گرچه مانند یک فعالیت هوازی همچون ایروبیک موثر نیست ولی در نوع خود می تواند از طرق مختلف بر بهبود سلامتی و وضعیت جسمانی ما تاثیر بگذارد.

در ابتدا صندلی راک به خاطر حرکت ملایمی که داشت بیشتر برای نگهداری و خواباندن و شیر دادن نوزادان توسط مادران استفاده می‌شد. از دیگر مزایای صندلی راک اینست که حتی اگر آنرا تکان ندهید صندلی بصورت اتوماتیک آنقدر حرکت می‌کند تا مرکز ثقل کسی که روی آن نشسته با مرکز ثقل صندلی در یک راستا قرار گیرد و بعبارتی به تعادل برسد و قرار گرفتن در یک زاویه متعادل خود باعث ایجاد آرامش در استفاده کننده خواهد شد.

تاب خوردن آرام روی یک صندلی درحالی‌ که کتاب محبوبتان را در دست دارید و از گرمای دل‌انگیز شومینه لذت می‌برید خودش تکه‌ای از بهشت است. صندلی گهواره‌ای که نام اصلی‌اش صندلی راکینگ چیر است و در اصلاح عامیانه بازار به صندلی راک معروف است، سال‌هاست در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. نمادی از آرامش و حس خوب راحتی که اغلب ما از اینکه یکی از آن را در خانه‌مان داشته باشیم، استقبال می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.